bazarnews

کد خبر: ۱۶۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
فرزاد میدانی کارشناس بورسی درباره سهام عدالت می‌گوید خریدان سهام عدالت سهام یک شرکت بورسی را نمی‌خرند بلکه سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خریداری می‌شود که قابلیت خرید و فروش ندارد.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز فرزاد میدانی درباره سهام عدالت به خبرنگار بازار نیوز گفت: سهام عدالت اینطور نیست که من با داشتن سهام عدالت، سهام شرکت خاصی را داشته باشم بلکه سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی مشخصی را خریداری می‌کنم. آن‌ها هنوز قابلیت معامله در بازار بورس را پیدا نکردند. تا زمانی که شرکت‌های سهامی استانی در بورس پذیرش نشوند و سهام آن شرکت‌های قابلیت معامله پیدا نکند عملا سهام عدالت قابلیت معامله ندارد. برای اینکه در آینده این اتفاق بیافتد باید پروسه بررسی شرکت‌های سهام عدالت در بورس طی شود و به عزم دولت بر می‌گردد.

میدانی ادامه می‌دهد: برنامه این است که این شرکت‌ها وارد بورس شود. به اضافه اینکه قرار است از سود شرکت‌ها برای تسویه قیمت اسمی سهام عدالت استفاده شود. تا به حال مقداری از قیمت اسمی به وسیله این سود تسویه شده است. باقی هم باید مبلغ اسمی را پرداخت کنند تا سهام آزاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تمام سهام عدالت را داشته باشند و سپس شرکت‌های استانی وارد بازار بورس شوند چه اتفاقی برای سهام مردم خواهد افتاد گفت: ممکن است کاهش پیدا کند.

این کارشناس بانکی درباره بودجه 96 دولت و کسری بودجه موجود می‌گوید: دولت برای تامین مالی خود با استفاده از بورس برنامه دارد. قطعا انتشار اسناد خزانه در بورس تاثیر منفی دارد چون نرخ‌هایی که در حال حاضر وجود دارد شما می‌توانید با استفاده از اسناد خزانه بالای 25 درصد سود دریافت کنید. این موضوع در بازار ما بسیار تاثیر خواهد گذاشت. پارسال با کاهش نرخ سود بانکی شاهد افزایش تقاضا در بازار بودیم ولی امسال که نرخ‌های سود‌ها به صورت غیر رسمی افزایش پیدا کرد. ما افت بورس را شاهد بودیم. 

میدانی درباره شرایط بازار در نزدیکی انتخابات می‌گوید: فعالین بازار منتظر هستند که با نزدیک شدن به انتخابات شاهد رشد باشیم ولی نه به صورت چشمگیر. در هر صورت انتظار می‌رود عمق بازار ما بیشتر شود و فعالیت‌ها افزایش یابد. فعالین بازار تقریبا متفق القول می‌گویند با نزدیک شدن به انتخابات ما شاهد بهبود بازار خواهیم بود. این بهتر شدن اوضاع می‌تواند سیاسی در نظر گرفته شود. همینطور چون دولت احتیاج دارد شرایط روانی خوبی در بازار به وجود آورد ممکن است کمک‌هایی به بازار بورس بکند.  

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
واقعا که خوب دارین خون ملت و میمکین...مردم دیگع واقعا بریدن .از هر سو فشار اوردین اقایون به اصطلاح مبلغین دین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: