bazarnews

کد خبر: ۱۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
محمد رضایی درباره اینکه تاکنون چقدر خسارت به خسارت‌دیدگان حادثه پلاسکو که بیمه داشته‌اند، پرداخت شده است، گفت: بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که این مبلغ مربوط به ۶۷ مورد بیمه‌نامه است.
بازار نیوز - مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران با بیان اینکه تاکنون این بیمه ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به خسارت‌دیدگان حادثه پلاسکو پرداخت کرده، از خسارت‌دیدگانی که تاکنون مبلغی دریافت نکرده‌اند خواست مقداری صبر به خرج دهند تا مراجع ذی ربط مجوز بازدید و بررسی به بیمه ایران بدهند.

وی ادامه داد: با این حساب کل خسارت اموال بیمه شده در برجِ پلاسکو که صد در صد تخریب شده است را پرداخت کرده‌ایم، تنها پرداخت خسارت یک مورد مانده که در حال بررسی و پرداخت خسارت هستیم. البته این را هم باید بگویم که برای کلیه ۱۲۵ پروژه، پرونده خسارت تشکیل شده است.

رضایی درباره خسارتی که به ساختمان ضلع شمالی برج پلاسکو وارد شده، گفت: بیشتر آن ساختمان سالم است و آنهایی که خسارت دیده‌اند، نیاز به بررسی و کارشناسی دارند. در اولین فرصتی که از طریق مراجع ذی ربط به ما مجوز بازدید بدهند، اکیپی به آنجا اعزام خواهیم کرد و به مردم و کسبه قول می‌دهیم که در همان زمان، مبلغ خسارت را بررسی و پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا امکان دارد تا زمانی که مجوز بازدید توسط مراجع ذی ربط، ۵۰ درصد مبلغ بیمه‌نامه به صورت علی‌الحساب به صاحبان بیمه‌نامه پرداخت شود و پس از انجام کار کارشناسی مقدار اضافه یا کم آن تسویه شود، گفت: ما تماسی با مسئولان داشتیم، آنها گفته‌اند طی یک یا دو روز آینده مجوز می‌دهند اما اگر این زمان بیشتر طول کشید، پیشنهاد شما را مطرح می‌کنیم و در این مورد مجوز می‌گیریم.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران ادامه داد: در این مورد خاص احتمال دارد که ما خسارت را بدهیم و بعد خسارت زیادتر شود. در نتیجه به نفع بیمه‌گذاران است که مقداری صبر کنند.

رضایی تاکید کرد: برای اینکه بیمه‌گذارها متضرر نشوند، از آنها می‌خواهیم دو سه روز صبر کنند. البته تا الان به صورت بسیجی‌وار به تعداد زیادی از پرونده‌ها رسیدگی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جوی به وجود آمده که افراد فکر می‌کنند که خسارات پرداخت نمی‌شود ولی ما به مردم و خسارت‌دیدگان اطمینان می‌دهیم که در اولین روزی که مجوز بازدید به ما بدهند، خسارت واقعی آنها را پرداخت کنیم، فقط خواهش می‌کنم به ما چند روز فرصت دهند.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: