bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
قرارداد ساخت سه پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین بین منطقه آزاد انزلی و یک شرکت داخلی با مشارکت سرمایه‌گذاری از افغانستان به ارزش ۵۰ میلیون دلار منعقد شد.

سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری بخش خصوصی برای احداث ۳ پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز – سعید ترکاشوند؛ مراسم انعقاد قرارداد واگذاری بخش خصوصی احداث ۳ پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین عصر روز گذشته (شنبه ۱۷ تیر) در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی برگزار شد.

در این مراسم که «حجت الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی حضور داشتند مقرر شد که بخش خصوصی در این پروژه ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مشارکت کند.

«اکبر نیازی» معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم گفت: در این مراسم مقرر شد که ۳ پست اسکله و پس کرانه در مجتمع بندری کاسپین توسط بخش خصوصی ساخته شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم اظهار داشت: در دور جدید مدیریت مناطق آزاد و در دولت سیزدهم دو راهبرد اساسی که یکی از آن‌ها جهانی سازی مناطق آزاد است را دنبال می‌کنیم؛ زیرساخت‌های حمل و نقل در مناطق آزاد برای ارتباطات بیشتر با کشور‌های خارجی هم بسیار مهم است که آنرا هم دنبال می‌کنیم.

وی افزود: سرمایه گذاری کشور‌های خارجی با ایران برای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق ویژه اقتصادی بخش دیگری از این سیاست است.

عبدالملکی تصریح کرد: این ۳ پست اسکله ۳ مورد از ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری تعریف شده در دبیرخانه شورایعالی مناطق ویژه اقتصادی و تجاری و صنعتی است که استقبلل خوبی هم از سوی سرمایه گذار‌ها شده است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان اعضای تیم بین المللی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش دارند؛ منطقه آزاد بندر انزلی هم برای ارتباط با آسیای میانه و اوراسیا مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی در مناطق آزاد سرمایه گذاری کند قطعا در آینده طلا برداشت می‌کند، زیرا در حال توسعه زیر ساخت‌ها و کریدور‌ها در مناطق ویژه اقتصادی با افزایش سرمایه گذاری‌ها هستیم و عملا سود اوری‌ها در این مناطق تضمین شده است.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: