bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 29 بهمن 112.8 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش‌ها پارسال در این بازه زمانی 86.5 میلیمتر بود که بارش سال جاری 30.4 درصد بیشتر از سال گذشته است.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش پراکنده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی داریم. 

وی ادامه داد: روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است و از اواخر وقت فردا سامانه بارشی جدیدی به تدریج از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و با ورود این سامانه روز جمعه در شمال‌غرب و غرب کشور بخش‌هایی از جنوب‌غرب، زاگرس مرکزی، بارش باران و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

وی افزود: روز شنبه 7 اسفند علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در مرکز و شمال‌شرق کشور همچنین استان‌های ساحلی خزر این سامانه بارشی فعال خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز یکشنبه 8 اسفند در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق کشور باران پیش‌بینی می‌شود و در این روز خلیج‌فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی گفت: روز شنبه 7 اسفند در بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور و روز یکشنبه در جنوب و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها گفت:‌ میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا 29 بهمن 112.8 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 86.5 میلیمتر بود که بارش سال جاری 30.4 درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 7 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

/فارس

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی ، بارش
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: