به گزارش بازارنیوز؛ ابراهیم مرادی اظهار کرد: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن مطالبات و پیگیریهای سیاسی سبب شده تا شاهد احداث برخی فرودگاهها بدون توجیه اقتصادی در کشور باشیم.
وی افزود: موضوع ساخت فرودگاههای غیر اقتصادی کشور تنها متعلق به سالهای اخیر نیست بلکه در دهههای مختلف و در زمان پیش از انقلاب نیز اینگونه اقداماتی بوده و فرودگاه رامسر نیز به همین شیوه احداث شده است.
عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: لازم است نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه به مدت پنج سال احداث هرگونه فرودگاه جدید را ممنوع کرده و بودجه و اعتبارات موجود را بر اساس ماده ۵۳ قانون احکام دایمی کشور صرف توسعه زیرساخت و بهبود کیفیت فرودگاههای موجود و بروز رسانی زیرساختهای هوانوردی مورد نیاز صنعت کنیم.
وی درباره یکپارچه سازی مدیریت فرودگاههای کشور گفت: در تمام دنیا فرودگاههایی با اهداف نظامی، نفتی و ... فعال هستند که همگی جزو فرودگاههای اختصاصی بوده و قرار نیست از آنها درآمدی کسب شود و هم سو با خدمات عمومی قرار گیرند و یا احداث این قبیل فرودگاهها بار مالی مضاعف به دولت و بودجه عمومی کشور وارد آورد.
مرادی با مخالفت در خصوص ایجاد کنسرسیوم شرکتهای هواپیمایی گفت: اجازه بدهیم بازار ساز و کار خود را به پیش ببرد، بخش خصوصی باید به کار خود ادامه دهد و مخالف دخالت دولت در امور بخش خصوصی هستم و بایست تا حد ممکن دولت در حوزه تصدی گری صنعت هوانوردی کشور کوچک شود.
/ تسنیم